|
Tervetuloa, kirjaudu sisään. | |  |
| Kori, Alusta, Sisusta, Hifi ja Varkaudenesto | |
| Keskustelu » Yleiset » Kori, Alusta, Sisusta, Hifi ja Varkaudenesto | 2003 Passatin ratti narisee
Luettu 203 kertaa | msa9101 Jäsen
|  | Lähetetty: 28.07.2010 19:32 |
| 2003 VW Passat Variant TDI ratti on pikkuhiljaa alkanut pitää narisevaa ääntä. Ääni on voimistunut ja alkaa tällähetkellä olla todella inhottavan häiritsevä. Olen suihkutellut rattiakseliin CRC:tä ja huollossa rasvattiin läpivientikumi. Mikään ei kuitenkaan ole auttanut.
Käytin auton Espoon VW-Centerissä ja diagnoosina oli,että ääni tulee ohjausakselin alimmaisesta nivelestä ja heijastuu siitä sisälle. Uuden ohjausakselin hinta on 870€+työt,eli noin 2000€ kustannus.
Tietääkö kukaan, onko ohjausakselin alimman nivelen rakenne todella sellainen ettei sitä pysty voitelemaa/rasvaamaan mitenkään?? | | Passat 1,9 TDI Variant Highline | Enzzo Uusi Jäsen
Passat 3B 1.8, 20v
|  | Lähetetty: 25.08.2010 11:18 |
| | Oletko aivan varma että narina kuuluu juuri sieltä. Itsellänikin kuuluin joskus narina kun rattia käänti, mutta asia korjauntui kun vaihoin tukivarren ja ohjauksen vakautimen. Käsittääkseni niitten kumit olivat senverran kuluneet, niin siksi niistä kuuluin "narina" kun rattia käänti. | | Volkswagen Passat 1.8 vm. -99 | msvahn Aktiivijäsen
Passat Tdi130 6v Highline Octavia II Combi 1.4TSI 90kw
| | Lähetetty: 25.08.2010 19:36 |
| Mun -04:nen BG pitää välillä sellaista pientä ääntä kun kääntelee. Olen luullut, että se tulisi ikään kuin jostain muovisen johtonipun "vääntymisestä" ohjauspyörän takana, mutta voihan se tietysti johtua akselistakin?? Ulkoa tuleva tukivarsien narina on erilainen, siitä kokemusta -97 3B mallissa.. :-)
Itselläni tuo satunnainen narina (lämpimillä ilmoilla) on ollut uudesta asti tämän 6,5 vuotta, joten en ole asialla vaivannut itseäni enempää. Jotenkin tuntuu, että auringon lämmittämä kojelauta lisää narinan esiintymistä. |
| | |
|
© UltimateVW.COM |
|