Marko_K Aktiivijäsen
Golf IV Variant 1.9TDI -03 (ex) Touran 1.9TDI -05 (ex) Touran 1.9TDI -06 (ex) Touran 1.9TDI DSG -09 (ex)
|   | Lähetetty: 24.05.2010 21:24 |
|
Lainaus:
| Itsellä säästyi useampi tonni viimeksi kun raahauduin Forssaan asti autokaupoille. |
|
Tai sitten myy vanhan itse. Itse myin maaliskuussa neljässä päivässä Touranin 4500 euroa kilpailutettujen liikkeiden parasta nettohyvitystä paremmalla hinnalla. Ja uudesta sai tuon jälkeen vielä 3200 euroa alennusta jo parilla tonnilla alennetusta kampanjahinnasta -- kohtuullinen tuntipalkka.
Vaatii toki sitten sen, että pystyy ajelemaan odotusajan kakkosautolla tai sitten joutuu ostamaan jonkin tonnin ritsan odotusautoksi =) |
| Ford S-Max 2.0TDCi PowerShift -11 | Renault Mégane Break 1.6i -05 |
Marko_K Aktiivijäsen
Golf IV Variant 1.9TDI -03 (ex) Touran 1.9TDI -05 (ex) Touran 1.9TDI -06 (ex) Touran 1.9TDI DSG -09 (ex)
|   | Lähetetty: 24.05.2010 21:25 |
|
Lainaus:
| Tuo 5008 vain on tiloiltaan Tourania pienempi. Takatilat on aivan naurettavat, ei sinne aikuinen saa jalkojaan mahtumaan. Puhumattakaan että takana istuisi kolme aikuista, siis vaikka 5 paikkasessa versiossa. 5008 on tehty kahdelle aikuiselle ja loput paikat lapsille. |
|
Eikös 5008 kuitenkin ole käytännössä sama auto kuin Citroën Grand C4 Picasso? Sellaisella tuli viimeksi pääsiäisenä ajeltua koko perheen kera pohjoiseen ja takaisin eikä auto kyllä minkään mitan suhteen tuntunut ahtaammalta kuin Touran, päinvastoin.
Mittaa toki ei ollut mukana, mutta vaikkapa tuo keskirivin jalkatila vaikutti aivan passelilta ja Touraniin verrattuna plussaa oli keskitunnelin puuttuminen, minkä nyt kuvittelisi korkeintaan helpottavan kolmen aikuisen sopimista.
Tilojen puolesta olisin voinut vaihtaa Touranin Picassoon milloin vain, mutta muut ominaisuudet jättivät liikaa toivomisen varaa...
Voiko 5008 siis todella olla niin erikokoinen kuin Picasso vai onko minun tai veekoon perstuntuma pahasti pieleen kalibroitu?
|
veekoo Jäsen
A3 SB TDIe A4 allroad 2.0TDI
| | Lähetetty: 24.05.2010 21:52 |
|
| Kävin katsomassa 5008:ia kun mielenkiinto heräsi sivumennen jostain tekstistä "Touranin kilpailija". Laitoin kuskin penkin sopivaksi ja menin sitten kuskin taakse istumaan. Ahdas oli verrattuna Touraniin. Olen normaali kokoinen, en mikään pitkä (182) enkä korsto. En sitten edes koeajanut sitä pösöä, se jäi siihen ja hyvä niin. Mutta jos joku tykkää niin ei kai sekään huono vaihtoehto silloin ole. Toistaiseksi pysyn kuitenkin vielä saman konsernin autoissa. Touran lähtee juhannuksen alla vaihtoon, tilalle tulee A4 allroad. Tosin ei senkään tilat pärjää Touranille, mutta siinä on niitä muita ominaisuuksia. |
Marko_K Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 24.05.2010 22:07 |
|
| Aika jännä. Voihan se toki olla, että Picassossa ja 5008:ssa sittenkin on eroa, itse en ole Pösöä edes käynyt koeistumassa =) Picassossa en moista huomannut, selkä menosuuntaan turvaistuinkin mahtui ihan yhtä hyvin kuin Toukassa. Satuitko tsekkaamaan, olivatko takaistuimet takimmassa asennossaan? |
veekoo Jäsen
A3 SB TDIe A4 allroad 2.0TDI
| | Lähetetty: 24.05.2010 22:14 |
|
| Voihan olla että penkki oli etuasennossa, se olisi selitys tuohon. Minulla on ollut Touran vuodesta 2005 ja huomasin siitäkin vasta viimeaikoina, että takapenkki tosiaan siirtyy edestakaisin. Ei ole ollut tarvetta säädellä ja sen verran vähän tulee takana istuttua... |
Marko_K Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 24.05.2010 22:28 |
|
Meillä säätö on kyllä ollut ahkerassa käytössä, kun varsinkin keskimmäinen lapsi tykkää piirrellä ja väritellä matkoilla -- istuin etuasennossa ylettyy mukavasti selkänojan taittopöydän ääreen.
Sekä pöydistä että siirtyvistä erillisistuimista takana on pikkuhiljaa tullut itsestäänselvyyksiä, joita ilman ei halua olla... |
KRR Jäsen
100 Avant 2.0E -89(EX) Touran 1.9TDI Conceptline-08(ex)
| | Lähetetty: 26.05.2010 18:58 |
|
Onpa hyvä kun näin palstalaisen viimeisinä hetkinä saa tällaisen keskustelun aikaiseksi.
Tuli sitten laitettua tilaukseen Peugeot 5008 Premium HDI 150 5paikkaisena ja punaisen värisenä.
Meillä määräävinä tekijöinä toimii myöskin mitta, mutta eri tavalla. Vaimo on n.150cm pitkä ja sopivalla penkin korkeudensäädöllä ja poljingeometrialla varustettua autoa on vaikea löytää. Touranissa ei vaimo saa kytkinpoljinta optimiajoasennossa täysin pohjaan. Tästä syystä olen itse hoitanut ajohommia. Peugeot oli erimaata.
Kummasti houkutteli tuo varusteiden määrä ja tehokas moottori samaan hintaan kuin halvimman Touranin saa kaupasta. Toivottavasti ei tarvitse katua. On se Touran kuitenkin ollut paras meillä olleista autoista.
|
KRR Jäsen
| | Lähetetty: 26.05.2010 19:03 |
|
Ai niin kun olimme ostamassa Tourania kilpailutin netin kautta kaikki VW jälleenmyyjät ja halvin löytyi selkeällä marginaalilla n. 350km päästä.
Nyt kilpailutin kaikki Peugeot jälleenmyyjät tosin rajasin siten, että isoista ketjuista valitsin yhden liikkeen. No halvin löytyi silti tästä ihan läheltä. Kummallista on että kummallakin kilpailutus kerralla halvimman ja kalleimman tarjouksen ero oli n.3000€ eli siis paljon. Olen samaa mieltä kilpailuttaminen kannattaa. |
Paha71 Aktiivijäsen
Touran 2.0 TDI DSG Trendline
|  | Lähetetty: 26.05.2010 21:13 |
|
Lainaus:
| Onpa hyvä kun näin palstalaisen viimeisinä hetkinä saa tällaisen keskustelun aikaiseksi. |
| Vaikka perheenne kulkineen konserni vaihtuukin, ei se tarkoita sitä, etteikö täällä saa enää keskustella..! : ) Ja onnea uudelle "Pösölle" !!!
Itsellänikin - kroonista autokuumetta potevana - on ns. haku päällä, ja mahdolliset vaihtoehdot on jo kutakuinkin kartoitettu. Kyseeseen tulee kuitenkin vain käytetty menopeli, joten tekniikkaa, varusteita ja maalipinnan väriä ei pääse valitsemaan listalta. :D |
TTV Jäsen
Touran 2.0 TDI DSG Highline
|  | Lähetetty: 28.05.2010 19:27 |
|
Kyllä tuo vw maahantuojan Touranien hinnastojen panttaaminen alkaa ottaa kupoliin. Sain myös S-maxista ihan kohtalaisen tarjouksen, ja jos koht ei ala Touranin hintoja kuulumaan, voi olla merkin vaihto. Koeajoin tuota Fordin Powersifhtiä ja se kyllä tuntuu ihan hyvältä paketilta DSGhenkin verrattuna. Ja tilaa riittää. Tuhon 5008 Pösöön olin pettynyt tilojen suhteen tavaratila/takapenkki/kuljettajan jalkatilan ahtaus. Koirahäkkien kanssa kun pelaa, niin tila loppuu Pösöstä. Samoin esim. Versosta.
Voihan ne olla heti ensvkon alussa Touranin hinnastot jälleenmyyjillä, tiedä häntä. Minkähänlaiseen S-maxiin Marko K päätyi??
[Muutettu: 28.05.2010 19:28 TTV] |
Marko_K Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 28.05.2010 21:31 |
|
Lainaus:
| Koeajoin tuota Fordin Powersifhtiä ja se kyllä tuntuu ihan hyvältä paketilta DSGhenkin verrattuna. Ja tilaa riittää. |
|
Missäs kävit ajamassa? Silloin kun minä auton tilasin, PowerShiftejä ei vielä maassa ollut. Manuaalia olen kyllä koeajanut. Voimalinjasta hain tuntumaa kokeilemalla Volvo V50 2.0D automaattia ja Mitsu Outlanderin automaattia, niissä on molemmissa PSA:n diesel ja Getragin kaksoiskytkinautomaatti.
Enää ei ehkä kannata käydä kokeilemassakaan, vaan odotella omaa =) Valmistuspäivän piti olla tänään.
Lainaus:
| Minkähänlaiseen S-maxiin Marko K päätyi?? |
|
2.0 TDCi 140hv PowerShift Titanium
- Ulkoväri: Frozen White
- Sisustus: Ebony
- Varustepaketti Titanium Pack: Bi-Xenon ajovalot, Ikkunat: tummennetut B-pilarista taaksepäin sekä Parkkitutka (Anturit edessä ja takana)
- Varustepaketti Traveller Pack: Käännettävät pöytätasot etuistuinten selkänojissa, jäähdytettävä hansikaslokero, säilytyslokero etuistuinten alla, aurinkosuojat takaovien ikkunoissa
- Audio 61: Sony CD, Bluetooth HandsFree englanninkielisellä ääniohjauksella sekä USB-liitäntä
- Istuimet: Ilmastoidut ja lämmitettävät etuistuimet
- Jousitus: Madallettu jousitus (15 mm)
- Lukitus: Sähkötoimiset lapsilukot
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ajastintoiminnolla (Dieselmoottoreihin)
- Tavaratila: Tavaratilan peite
- Tavaratila: Tavaratilan suojaverkko
Fordilla on aika hyvä kamppis päällä tuosta PowerShiftistä, kun sen saa kesän ajan ilman lisähintaa. Saksassa lisähinta on 2000 euroa, siellä nyt kampanjana 1000 euroa.
Omalle paketille tuli hintaa tasan 40000€ + 600€ toimituskuluja. Jälkikäteen tulee vielä kaukosäädin Eberille, arvio oli 600-700€ töineen, mutta varmuutta ei vielä ole.
Autolle tuli siis viitisen tonnia edellistä Touraniani enemmän hintaa, mutta on tuo toki huomattavasti isompikin ja koneessa enemmän löylyä. Varusteiden osalta isoja eroja ei tullut, S-Maxista puuttuu xenonien kääntyvyys ja tippiläpät ratista, toisaalta löytyy paremmat stereot, bluetooth puhelimelle ja A2DP-profiililla sekä ilmastoidut istuimet.
Aika sitten näyttää, mikä on Fordin luotettavuus ja ennen kaikkea jälleenmyyntiarvo. |
TTV Jäsen
Touran 2.0 TDI DSG Highline
|  | Lähetetty: 31.05.2010 12:10 |
|
Oli JKlässä Käyttöautossa Powershift Mondeo 163 hp perässä, ei siis s-maxissa tarkennan, mutta kyllä toiminnasta pääsi perille. Ajoin moottoritietä sekä kaupunkiajoa hyvän lenkin.
Ja valittu verio s-maxista on kyllä "hulppea" Markolla.
Itselle en ole vielä päättänyt Trend/Titanium, mutta listalla olisi mm. koirienkin takia tumm. lasit B-pilarista, Xenonit, Tred pack(josTrend), soitin tuo Sony (ehkä)
Yksi merkillisyys kovan pakkastalven jälkeen on Fordilla, että näihin eberi dieseleihin myydään pakettina lohkolämmitin ja "pakollisena" myös akkulaturi, kuulema muutoin ei voi kylmäkäynnistyksiä taata, jos ajomatkat esim. alle ½ h. Kahdella myyjällä olen törmännyt tähän "suositukseen".
Kerroin , että 3 v. 100 000 ajetulla Touranilla ei ollut mitään onkelmia viimetalvena, vaikka webastoa käytin runsaasti ilman laturia. Fordin miehet nyrpistelivät hieman neniään ja väittivät merkistä riippumattomaksi asiaksi.
Jep tuo kampanja Powershiftistä on tän vuoden voimassa ja minulle arvioitiin, että on luokkaa 1800 eur kalliimpi ensvuonna. |
t.h Jäsen
Touran Touran 1,9 Tdi Trendline
|  | Lähetetty: 31.05.2010 20:27 |
|
Moro
Tuli tehtyä Markot 3 viikoa sitten, tilasin S-maxin melkein samalla varustuksella. Oli toinen auto jonka ostin ilman koeajoa, ei ollut autoliikkessä yhtään S-maxia. No tuli ajettua viime viikolla enkä katunut yhtään ostosta. Hyvitys hintan vaihtelu vanhasta Touranista ( 2005 ajettu 240 tkm ) oli huikea 5 k€ eri autoliikkeiden välillä, eli kilpailuttaminen kannattaa.
Odottelin kyllä uutta Tourania, mutta minusta auton muutokset olivat sisätilojen osalta pienet ja onhan tuossa vanhassa Touranissa tullut istuttua jo 6 kertaa maapallon ympäri, alkoi vaihtelu virkistää. Toinen asia mikä puolti Fordin ostoa oli se, ettei automaattilaatikosta tarvinnut maksaa 2000 € lisä rahaa. |
Marko_K Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 31.05.2010 21:07 |
|
Lainaus:
| näihin eberi dieseleihin myydään pakettina lohkolämmitin ja "pakollisena" myös akkulaturi, kuulema muutoin ei voi kylmäkäynnistyksiä taata, jos ajomatkat esim. alle ½ h.
...
Kerroin , että 3 v. 100 000 ajetulla Touranilla ei ollut mitään onkelmia viimetalvena, vaikka webastoa käytin runsaasti ilman laturia. |
|
Ei mulle yritetty -- tosin enpä mä sitä kaukosäätimen hintaa ole vielä saanut. Akkulaturin ymmärrän, mutta mihin ihmeeseen lohkolämppäriä Eberin kaverina tarvitaan?
Ajattelin kyllä laittaa saman akkulaturin itse kiinni, mikä mulla Touranissakin oli. Mulla kun viime talvena ennen sen asentamista ehti tulla pahoja ongelmia akun kanssa Webaston käytöstä pätkäajossa... |
Marko_K Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 31.05.2010 21:12 |
|
Lainaus:
| Tuli tehtyä Markot 3 viikoa sitten, tilasin S-maxin melkein samalla varustuksella. |
|
Millaisen tilasit ja minkäslaista toimitusaikaa lupailivat? Mä olen nyt reilut yhdeksän viikkoa odotellut, ilmeisesti juhannukseksi pitäisi auto saada alle, mutta mitään vahvistusta en ole saanut. Kolme kuukautta siis taitaa mennä.
Lainaus:
| Hyvitys hintan vaihtelu vanhasta Touranista ( 2005 ajettu 240 tkm ) oli huikea 5 k€ eri autoliikkeiden välillä, eli kilpailuttaminen kannattaa. |
|
Isojahan nuo erot ovat. Paljonko vielä Touranista sai? Kysyitkö nettohintaa ilman vaihdokkia? |
t.h Jäsen
|  | Lähetetty: 31.05.2010 21:37 |
|
Moi Marko
Tilasin seuraavanlaisen auton:
2.0 TDCi 140hv PowerShift Titanium A6
- Ulkoväri: Panther Black
- Sisustus: Ebony
- Varustepaketti Traveller Pack: Käännettävät pöytätasot etuistuinten selkänojissa, jäähdytettävä hansikaslokero, säilytyslokero etuistuinten alla, aurinkosuojat takaovien ikkunoissa
-- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ajastintoiminnolla (Dieselmoottoreihin)
- Lukitus: Sähkötoimiset lapsilukot
- Vetokoukku, irrotettava
- Parkkitutka: Anturi edessä ja takana
Sain autosta 13 k€, en jaksanut itse ruveta myymään, ei meinaa aika riittää sellaiseen.
Alustavasti lupailivat heinäkuun alkuu, saa nähdä miten käy, no ei ainakaan vanhan hinta putoa enää, meinaan ajan n. 5000 km / kk. |
Marko_K Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 31.05.2010 21:49 |
|
Lainaus:
| Sain autosta 13 k€, en jaksanut itse ruveta myymään, ei meinaa aika riittää sellaiseen. |
|
Tuosta sen taas näkee, että pitäisi malttaa ajella autoilla pidempään. Tuo on huima raha, kun oman puolitoistavuotiaan myyntihintaan vertaa...
Lainaus:
| Alustavasti lupailivat heinäkuun alkuu, saa nähdä miten käy, no ei ainakaan vanhan hinta putoa enää, meinaan ajan n. 5000 km / kk. |
|
Aikaa nopeasti saat, jos tuohon ehtii. Mulle sanoivat, että PowerShift-mallien toimitusajat ovat venyneet kovan kysynnän vuoksi. Toki toisaalta mun toimitusaikaa pidentää se, että koko mallin tuotanto alkoi vasta 15.4. |
KRR Jäsen
| | Lähetetty: 31.05.2010 23:05 |
|
Niin se vaan on, että ne ekat vuodet on ne kalliit vuodet. Omastani sain 19001€.
Eli tiputusta n. 12000€/3v. No muuttuihan tuo verotuskin siinä välissä ja söi auton arvosta 3500€.
Paras suhde kaikista autoistani oli kun vaihdoin 3v/80000km ajettua Corolla farkkua Versoon, niin pudotusta oli 3000€.
[Muutettu: 31.05.2010 23:06 KRR] |
Late99 Aktiivijäsen
| | Lähetetty: 31.05.2010 23:09 |
|
Pahasti menee offtopic, mutta itselläni on nyt vuoden ollut alla vm 2008 S-Max 2.2 TDCi Titanium. Tuo akkulaturi ei sitten tosiaankaan ole turha varuste jos talvet on yhtään menneen kaltaisia. Eli se on ko. autossa enemmän kuin tarpeen, ilmeisesti akku on "pikkuriikkisen" alimitoitettu tai sit vaan lämmitin imee tosi reilusti virtaa.
Autoon olemme olleet oikein tyytyväisiä, nykyään on kilsoja kelattu 83 tuhatta. Paljon viattomampi tuo on ollut kuin Ocu 2 mikä meillä oli. Koputtaa puuta... Kesärenkaat tuohon kyllä olivat pikkasen tyyriimmän puoleiset (235/45R18), jos vertaa esim. Touranin rengastukseen. No Markohan ei ehdi tuota päivää edes näkemään. ;) Hyviä varusteita olette autoihinne poimineet... |
| Ford S-Max 2.2TDCi -08 Ex-VAG: Ocu 1.8T, Ocu II 1.9TDI |
t.h Jäsen
|  | Lähetetty: 01.06.2010 15:59 |
|
| Soittelin tänään S-maxista milloin toimitus, alunperin heinäkuun alku, näillä näkymin elokuu, on kuulemma ryysistä. Paljonkohan on VW menettänyt tila-auto asiakkaita, kun myyvät ei oota. |
falcol Jäsen
Touran 2.0 TDI DSG
|   | Lähetetty: 06.06.2010 00:24 |
|
Kenelläkään kokemuksia Touranin oven lukitusmekanismin ongelmista?
Oire: Vänkärin puolen lukko reistaa. Lukkoa avatessa naksahtaa, mutta naksahtaa vielä toisen kerran mitä muut ovet ei tee. Seuraus on se, että ovea ei saa sisältä saati ulkoa auki. Saattaa toimia rämppäämisen jälkeen hyvin ailahtelevasti.
Mielenkiintoista on se, että lukko oireilee nyt täsmälleen samalla kuin 3v sitten. Silloin meni lukkomekanismin (modulin) vaihto myyjän piikkiin. Auto oli tuolloin 3v vanha.. Eli vikaantusmisväli näyttää olevan tasan 3v. Tämän luulisi olevan jopa turvallisuuskriittinen asia, mites pelastat autosta jos ovi ei aukea...
Täytynee itse purkaa jos ymmärtäisi vian todellisen syyn |
micsa Jäsen
Touran 1.4 TSI Trendline
|  | Lähetetty: 19.06.2010 22:21 |
|
Onko nyt selvillä, mitä moottoreita tuohon tulevaan 2011-facelift versioon tulee saataville? Tuosta saksalaisesta esitteestä jäi sellainen kuva, että bensapuolella vaihtoehdot on uusi 1.2 TSI sekä vanha tuttu 103kW 1.4 TSI. Itseäni olisi kiinnostanut esim. Passattiin saatavissa oleva 1.8 118kW TSI, mutta ilmeisesti tuota ei tule Touraniin?
Vaikka leasingsopimus vanhenee vasta talvella, olen ruvennut katselemaan uutta Touranin tilalle. Juuri tällä hetkellä paluu Toyotaan muutaman VW-vuoden jälkeen voisi kiinnostaa. Koeajoin Versoa ja se vaikutti kohtuulliselta vaihtoehdolta Touranin tilalle. Takakoppa on jonkin verran pienempi, mutta vastaavasti mahduin Versossa etumatkustajan paikalle vaikka tyttären isohko Recaro Polaric -turvaistuin oli suoraan takana. Touranissa vastaavalla setupilla joudun runnomaan jalkani väkisin pelkääjän paikalle.
Ero johtunee siitä, että Versossa takaistuimet liukuvat tarvittaessa taaemmas kuin Touranissa jolloin eteen tulee tilaa takalaatikon kustannuksella.
Mites tuo Fordin tarjonta? Ilmeisesti C-Max on Tourania jonkun verran pienempi ja S-Max selvästi isompi?
Osaako joku kommentoida Nissanin Qashqai+2:sta?
|
Marko_K Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 20.06.2010 10:50 |
|
Lainaus:
| Ero johtunee siitä, että Versossa takaistuimet liukuvat tarvittaessa taaemmas kuin Touranissa jolloin eteen tulee tilaa takalaatikon kustannuksella.
|
|
Voi myös johtua siitä, että Touranissa isofix-ankkurit ovat todella "edessä", jolloin lapselle kyllä jää todella hyvin jalkatilaa, mutta se on tietysti edessä istuvalta pois. Itsekin kävin taannoin Verson kokeilemassa, mutta ei kyllä innostanut tippaakaan. Mutta makunsa ja tarpeensa kullakin. Itse sinun tilallasi harkitsisin mielummin turvaistuimen vaihtamista vähemmän tilaa vievään, jos Touran vs. Verso olisi vain siitä kiinni.
Lainaus:
| Mites tuo Fordin tarjonta? Ilmeisesti C-Max on Tourania jonkun verran pienempi ja S-Max selvästi isompi? |
|
C-Max on selvästi pienempi, S-Max reippaasti isompi. Tosin C-Max on juuri uudistumassa, enkä tiedä miten paljon pienempi uusi malli on Touraniin verrattuna. Samalla tulee uusi Grand C-Max, joka lienee paremmin Touranin kokoluokkaa: http://www.ford.fi/Henkiloautot/Autonayttelyt/GenevenAutonayttely2010/UusiCMAX_ja_GrandCMAX |
ZZ Jäsen
| | Lähetetty: 06.07.2010 11:04 |
|
Seurasin mielenkiinnolla tuota touran keskustelua. Ite siis tuli päivitettyä tuota Tourania muutama kuukaisi sitten ja vaihtoehtona oli myös S-Max. S-max siis oli tuntui tilavammalta, mutta tietysti sitten miinuksena oli tuo aika paljon korkeampi hinta, kun touranilla...:-(
Mutta siis muutama juttu, mitä tuossa S-Maxista opin työkaverilta. Viimetalven pakkasilla ei tuo S-Maxin akkukaan mikään liian iso ole eli laturille voi tulla tarvetta. Samoin ainakin uudemmassa S-maxissa on kiva feature. Kun Akku alkaa olemaan lopussa, tuo webasto ei siis käynnisty. Ok, tuosta voi auton vielä saada käyntiin ilman tuota lämmitystäkin. Mutta samalla käy sellainen juttu, että tuo ajon aikainen lisälämmitys menee pois käytöstä ja se pitää uudelleen laittaa päälle tuolta ajotietokoneesta! Eli jos käy talvella ihmetyttämään, miksi auto ei meinaa lämmetä, syy voi olla siinä, että lisälämmitys on tippunut pois käytöstä.
Muuten onko kenelläkään kokemusta päivävalojen asennuksesta touraniin....? Omassa Touranissa on valoissa tuo automaattiasento eli valoisuuden mukaan auto joko sytyttää valot tai sitten sammuttaa ne. Käytännössä päivällä ei ole valoja ollenkaan, mutta esim. tunneliin ajettaessa valot syttyy. Mutta siis tuo vaatisi nuo päivävalot keulille ollakseen laillinen. Ja lähinnä nyt askarruttaa, että saisiko tuolta valokatkaisijalta jostain signaalin noille päivävaloille....? |
pk_tre Jäsen
Touran 1.4 TSI Conceptline
|  | Lähetetty: 13.07.2010 09:15 |
|
| On aika luopua hyvästä Touranista. Myytävänä Nettiautossa http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/3360102 |
skoda on hyvä! Aktiivijäsen
Octavia II 1.9tdi ampiente
| | Lähetetty: 21.07.2010 23:47 |
|
2.0Tdi 170hp, pumppusuutin rikki, piti uusia. Mahtaako olla tyyppivika? Meinaan 3 vielä uu$imatta
Kilometrejä 80tkm |
Jarkko P Jäsen
Touran 2.0TDi Highline Octavia I HB ambiente 1.6i (AVU) Octavia II Combi Elegance 2.0TDi (Ex
|  | Lähetetty: 23.07.2010 08:07 |
|
Skoda octavia farkku vm. -06 vaihtui nyt sitten Touraniin (vm. -07) ja heti ensimmäisenä sadepäivänä tuli vastaan tämä ajovalo-umpioiden täyttyminen vedellä. Molemmat umpiot ovat päältä kulmista halki ja nähtävästi konepellin rikkomana, selkeä suunnittelukukkanen a'la volkswagen.
Eli se kysymys kuuluu: Meneekö tyyppiviaksi ja näin ollen voin huudattaa käyttöautoa/maahantuojaa vaihtamaan nuo umpiot takuuseen? Muistan lukeneeni että näin olisi joillakin mennyt, en vaan löydä kyseistä aihetta enää mistään... |
TIN Jäsen
Touran (vanha) 1.9 TDI Firstline Touran 1.9 TDI DSG Trendline
| | Lähetetty: 23.07.2010 13:30 |
|
Ainakin omaani meni vaihto takuuseen, tätä uudemman mallista konepeltiä EI saa pudottaa, kuten yleensä on ollut tapana, vaan se on painettava kiinni.
tehtaan pojat ovat ruuvanneet liian tiukan sovituksen... |
MTu Aktiivijäsen
Tiguan 2.0TDI man
| | Lähetetty: 23.07.2010 15:45 |
|
| Pitäis vanhemmille hankkia korkea pirssi automaatilla, ja tarjolle tuli -06 Touran 2.0FSI automaatti. Onko tuommoisessa jotain mitä pitäisi tarkistaa ostettaessa tai muuten varoa? Touraniin kun ei ole tullut koskaan tutustuttua sen paremmin... |
Jarkko P Jäsen
Touran 2.0TDi Highline Octavia I HB ambiente 1.6i (AVU) Octavia II Combi Elegance 2.0TDi (Ex
|  | Lähetetty: 29.07.2010 09:30 |
|
Tuohon edelliseen postaukseeni vastauksena, että Käyttöauto Vaasan huollon vastaava ei ollut 8 vuotisen uransa aikana törmännyt vastaavaan tapaukseen, että konepelti rikkoisi umpiot. Tämä nyt ei varsinaisesti tullut yllätyksenä, autohan ei ole heiltä ostettu jne... ;)
Mutta samana päivänä (eli eilen 28.7) toukka alkoi temppuilemaan oikein kunnolla ja nyt se seisoo samaisen käyttöauton pihassa odottelemassa apua. Kaikkihan lähti luultavasti siitä, kun ajoin Tourania ostopaikasta kotiin, niin matkalla dieselin hehkun merkkivalo alkoi vilkkumaan ja heitti näyttöön vielä jotain "contact service" -terveisiä. Viikonloppuna luettuani vikakoodit se valitti seuraava:
2 Faults Found:
001025 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 006 - Short to Plus - Intermittent
005214 - Unknown Error Code
P145E - 006 - Short to Plus - Intermittent
Tuon jälkeen ei kahteen viikkoon tullut mitään uutta herjaa.
Eilen sitten kiihdytin moottoritien rampilta alas ja vauhdin ollessa siinä n. 100km/h moottori sammui lennosta ja se dieselin hehkuvalo alkoi taas räppimään. Sain auton uudelleen käyntiin toisella yrittämällä ja jatkoin matkaa. Iltapäivällä töistä lähdettäessä auto ei edes luvannut startata, pyörittää kyllä starttia mutta aivan kuin tyhjällä tankilla yrittäisi. Nyt aamulla lukaisin käyttöauton pihassa vikakoodit ja löytyi tällaista:
Address 01: Engine
Part No: 03G 906 018 EH
Component: R4 2.0l PPD1.2 G 4355
Coding: 0000072
Shop #: WSC 45112
2 Faults Found:
004160 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction
P1040 - 006 - Short to Plus - Intermittent
008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit
P2146 - 009 - Open or Short to Ground
Auto siis 2007 vuosimallia ja koneena tuo 2.0TDi 125kW (170hp) BMN motti
Kokeiltiin vielä eilen työpaikan pihassa että polttoainetta tulee tankista suodattimelle asti, eli kuten vikakoodit viittaisi, niin jotain häikkää suuttimissa ja niiden ohjauksessa / sähköissä.
Katsotaan nyt josko käyttöauton pojat jaksais vaikka ensi viikolla lukaista itse nuo vikakoodit niin voinevat kertoa mitä sinne ollaan vaihtamassa. Ja siitä myyjän vastuusta: tuntuisi että ei ole ihan kuluva osa kyseessä että myyjäliike tulee varmasti ilomielin mukaan talkoisiin...
Edit: Ja vastauksiahan löytää kun vähän googlettaa näillä vikakoodeilla:
This fault causes non start on B** Series PD engines using Piezo Unit Injectors. The ECU shuts down the supply voltage to all 4 injectors if it detcets a short to B+.
The ECU supplies a common live down one wire which is spliced off to two wires in the engine loom to 2 pins the round socket these two feeds then supply two pairs of injectors. There are four earth wires which are switched by the ECU to fire the injectors.
Before carrying out resistance checks on the loom inside the cylinder head or from the engine bay loom to ECU, remove injector plugs one at a time and see if the vehicle starts on three cylinders. Piezo Injectors can go short circuit internally. Refitting the plug to the faulty injector will confirm the fault, also checking the resistance against the others will, if it's significantly lower.
Eli lyhyesti in finnish: Joku neljästä suuttimesta on paskana, koitetaan ottaa yksi kerrallaan irti ja jos lähtee kolmella käymään, viallinen on löytynyt.
[Muutettu: 29.07.2010 10:23 Jarkko P] |