laxa Jäsen
|  | Lähetetty: 05.10.2006 10:49 |
|
Nasse,
Keskikyynärnoja löytyy comfortline ja sportline varustelutasoista. Ipod-liittimen asennus keskikyynärnojaan maksaa 200 euroa enemmän kuin hanskalokeroon. (hanskalokeroon noin 250€ ja keskikyynärnojaan noin 450€) |
Kanttuvei Jäsen
Jetta V 2.0 TDI DSG Sportline
| | Lähetetty: 05.10.2006 18:44 |
|
Noniin, tulihan se sieltä, eli siis ensimmäinen "probleema" :
Mittaristossa KAIKKI vaihteet, PNRDS vilkkuvat punaisena, eikä näytössä näy käytettyä vaihdetta. Kaikki tuntuu pelaavan kuitenkin OK, vaihteet vaihtuu ja maisema taittuu.
Onko kenelläkään tullu samanlaista vastaan ?! Pitää huomenna soitella Pörhölle huoltoon, että mitä tehdään.
|
JAL Aktiivijäsen
Golf V Plus 1.6 (ex.) Golf VI PLUS 1,4 TSI 90 kW DSG
| | Lähetetty: 05.10.2006 19:52 |
|
| aril: Näillä viimepäivien rankkasateilla meidän Plussassa vesi kyllä pysyy auton ulkopuolella ja kynnyksetkin ovat kuivat. En sitten tiedä, onko ovien sisällä vettä - hölskyntää ei ainakaan vielä kuulu :-) |
| Paras ajaa varmasti. Volkswagen. Ferdinandus wolfsburgensis (lat.) |
hopia Jäsen
| | Lähetetty: 05.10.2006 20:48 |
|
Täältä voi tarkistaa mitä Ruotsin ruosterekisteri toteaa Jetan tehdassuojauksesta:
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Ja sieltä valitaan merkki ja malli.
No, neljä tähteä viidestä se saa. Niitä muovilevyjä siellä pohjassa mm. kritisoidaan, joiden alla on pelkkä maali.
Neloskopan Bora ja Kolohvi olivat vielä viiden tähden autoja. . .
[Muutettu: 05.10.2006 20:52 hopia] |
| Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance-09, Pontiac Firebird TA 350TPI -89 |
Kanttuvei Jäsen
| | Lähetetty: 06.10.2006 08:58 |
|
Noin on vikakoodit luettu. Vika on ilmeisesti tuossa ominaisuudessa, jota ihmettelin palstalla heti auton saatuani : Avain lähtee virtalukosta kaikissa vaihdekepin asennoissa.
Tuosta se pukkaa sitten vikakoodia ja alkaa vilkuttelemaan punaista vaihteiden näytössä. Ei pitäis (kuulemma) menoa haitatata, osat lähti tehdastilaukseen ja 2vk päästä vaihdetaan... saas nährä ;)
|
hopia Jäsen
| | Lähetetty: 09.10.2006 20:12 |
|
Niin, tuli viikonloppuna vedettyä se Defan-johtosarja sisätilalämmitintä varten. On muuten todella ikävä laitettava, EN SUOSITTELE.
Valmiita läpivientipaikkoja ei ole apukuskin puolella rintapellissä ja muutenkin aika ahdasta konehuoneenpuolella. Täysin toivoton homma, jos ei ole autonosturia tai kunnollista autopukkia käytössä.
Saahan toki sen reiän sieltä apumiehen puoleisesta jalkatilasta porattua, mutta vain alakautta näkee onko siellä konehuoneen puolella mitään ei-toivottua vastassa. . .
Mulla on siis siellä nyt paikoillaan puskurista lähtevä 1.5metrin kaapeli, joka juuri ja juuri ylettyi sisäpuolelle mahdollisimman suoraa reittiä.
Öljypohjan säteilylämmitin siis jäi kauppaan ja asensin vain auton sisälle piuhan sisätilalämppäriä varten. Sarja kustansi Motonetissä 65Euroa.
Pelkkä säteilylämmitin olisi maksanut jälleenmyyjällä asennettuna 450E ilman sisätilalämmittimen haaroitusta, kun kysyin autoa tilatessa viime vuonna !!!!
Mihin hintaa muille on tarjottu vastaavaa ???
Laitoin tämän vinkiksi muille, en kehuakseni saituuttani täällä :) :)
[Muutettu: 09.10.2006 20:15 hopia] |
-V- Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 09.10.2006 22:14 |
|
Säteilylämppäri ja sisäpistoke ovat hintaluokkaa 500€ liikkeessä kuin liikkeessä. Enemmän pyytävät koittavat vedättää ja tinkivaraa on silloin oltava.
Tässä itse olen vaimon kannustuksesta alkanut harkita Jetan myyntiä, ei ole oikein koskaan päässyt "sinuiksi" auton kanssa. On kuulemma aivan turhan kalliskin kakkosautoksi. Tiedä sitten... ;) |
| e92 + e81 = 5 litres |
Markku J Aktiivijäsen
A5 Cabriolet 2.0 T quattro
|  | Lähetetty: 10.10.2006 08:29 |
|
Minulle tarjottiin säteilylämmitin ja sisäpistoke yhdistelmää hintaan 595 eur, mutta katsoin järkevämmäksi säästää nuo rahat ja hankkia Eberspächerin. Sen hinta kellolla on reilut 1700 automaatti-ilmastoinnilla varustettuun autoon ja reilut 1500 vakio "Climatic" ilmastoinnilla varustettuun. Eli vakiomalliin se maksaa tonnin enemmän, mutta myös lämmittää tehokkasti koneen ja sisätilat - yleensä alle 30 min lämmitys on riittänyt edellisissä autoissani etelän talvessa. Saapa nähdä pärjääkö Jetan kanssa ilman akkulaturia.
Jetan mittarissa on vasta reilut 100 km, mutta hyvältä vaikuttaa. Suuntavakavuus ja ohjaus kaiken kaikkiaan tuntuu paremmalta kuin edellisessä Octavia II RS -autossani. Myös DSG tuntuu tosi asialliselta. Koneessa riittää vääntö minun tarpeisiini ja se on yllättävän hiljainen matkanopeudessa. Renkaiksi tähän 2007 malliin tuli Hankookit - ei kuulosta hyvältä - mutta melu on tietty paljonkin hiljaisempi näissä 16 -tuumaisissa kuin Skodan leveämmissä 17 -tuumaisissa.
[Muutettu: 10.10.2006 09:39 Markku J] |
| ex VAG:t: T5 4-Mot, Ocu RS, Jetta TDI, Passat 3.2 4-Mot, CC TDI, A4 Tq |
jarkko_h Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 10.10.2006 11:45 |
|
Hopia ja muut läpiviennin etsijät
Defan sivuilla näytti olevan ohje ainakin 4 sarjan Golffiin... Eli jos aiotte tehdä homman itse kannattaa vilkaista Defan warm up merkkikohtaisista asennusohjeista.
/Jarkko |
hopia Jäsen
| | Lähetetty: 10.10.2006 19:16 |
|
Jarkolle:
Ohjeet tuli kyllä katottua Defan-sivuilta ennen asennusta, mutta noin lyhyellä panssarijohdolla joka on ks. asennussarjassa ei ylety millään kuskinpuolelta kytkinvaijerin läpiviennin kautta sisälle. Pakko oli siis kairata uusi reikä ja tiivistää läpivienti "possulla".
Mahoton hinta mielestäni tollanen 595 Euroa säteilylämmitin + sisäpistokas yhdistelmästä !!!!
Joku 295 Euroa vielä ymmärtäs . . . |
K70 Aktiivijäsen
A4 B7 2.0 TFSI Passat 32 1.8 Rimini (ex)
| | Lähetetty: 11.10.2006 14:52 |
|
Lainaus:
| Mihin hintaa muille on tarjottu vastaavaa ??? |
| No ei nyt ihan vastaavaa, mutta Defa 411777 letkulämmitin ja sisähaara asennettuna merkkiliikkeessä 530,- AD-huollossa n. 350,- |
JuhaS Jäsen
Jetta V 2.0 TDI
| | Lähetetty: 12.10.2006 15:44 |
|
Olen nähnyt myynnissä monitoimiohjauspyöriä useammassakin paikassa (esim. nytkin torilla) mm. Jetta V:hen.
Jos asentaa monitoimi näppäimisen ohjauspyörän autoon, jossa on ollut näppäimetön malli, niin saako nuo monitoiminäppäimet toimimaan jollain tavalla, esim ohejlmoimalla tms.?
--
JuhaS
-- |
Ttdi Aktiivijäsen
Touran 1.9 tdi trendline 6v
| | Lähetetty: 12.10.2006 18:23 |
|
Tuon keskustelun lopussa käydään läpi nappiasiaa.
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8060 |
| Musta sen olla pitää |
Koro Aktiivijäsen
Golf V TSI 1.4 103kW DSG
| | Lähetetty: 16.10.2006 10:39 |
|
Morjens!
Onko minun lisäkseni kukaan huomannut häiritsevänä tekijänä tuota suuntavilkun "kolmesti vilkkuvaa" -toimintoa, vaikka näpäyttää vilkun viikseä vain kerran. Aiemminhan nopealla näpäyksellä vilkku näytti vain yhden väläyksen (Golf 4). Normiajossa tämä toiminto ei häiritse, mutta esim. kun itsellä on tapana kiittää noita rekka-autoja vapaan ohituspaikan merkistä kuittaamalla se yhdellä vilkauttamisella,niin kolme vilkkumista on jo liikaa :)
No tämä nyt ei varsinainen vika ole, mutta ehkä itse pidän siitä vanhasta tyylistä enemmän.
Ja kilometrejä vasta 1800 ja kaikki pelaa edelleen.
Ps. Monellakko vänkärin puolen tuulilasin pyyhkijä hyppää pikkuisen esiin, kun starttaa auton ja jää näkyviin. Joskus pyyhkijästä ei näy mitään, kun taas toisinaan sieltä hyppää hieman esiin se varren tyvi ja jäköttää tuulilasin alalaidassa. |
| ei riemulla rajaa, kun liisarilla ajaa |
jyrkis Jäsen
Golf IV 1.6 Comf.
| | Lähetetty: 16.10.2006 11:03 |
|
| Olen tuon pyyhkijän "sätkimisen" laittanut Ocussa ainakin käyttiksessä kerrotuksi sulan lepoasennon kääntötoiminnoksi! Eli sulkaa pidetään aina välillä toisella kyljellä. |
| Kadett>Corolla>Taunus>Orion>Passat>Pajero>Sierra>Mondeo>9-5>OcuII>S80 |
domus Jäsen
| | Lähetetty: 16.10.2006 11:38 |
|
Lainaus:
| No tämä nyt ei varsinainen vika ole, mutta ehkä itse pidän siitä vanhasta tyylistä enemmän.
|
|
Ocussa mukavuusvilkun saa kytkettyä MFD valikoista pois, jonka jälkeen käytössä tavallinen vilkku. Sama pätee todennäköisesti myös Jettaan. |
finnman Aktiivijäsen
| | Lähetetty: 16.10.2006 14:28 |
|
Hiukan sarkastinen kysymys aiheeseen ->"Onko minun lisäkseni kukaan huomannut häiritsevänä tekijänä tuota suuntavilkun "kolmesti vilkkuvaa" -toimintoa,"
Kumpi on tärkeämpi arkiliikenteessä: Se, että kaistanvaihdon suorituksessa tulee automaattisesti kolme selkeää vilkutusta minkä kaikki (toivottavasti) näkevät ja tulkitsevat oikein. Tai se nauretteva yhden välkäysen tyyli mitä näkee joka päivä joidenkin toimesta kaistanvaihdossa ja vilkulla voi kiittää rekkakuskeja yhdellä vilkauksella ja näin vilkkutoiminnosta puuttuu em. todella hyvä kolmen vilkutuksen mahdollisuus? Tuskin asiasta kannattaa kovin montaa mielipidettä täällä kysellä... sorry vaan :o |
-V- Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 17.10.2006 00:16 |
|
| Ilman että koodaa "kolmoisvilkutusta" pois, saa vilkun vilkahtamaan vain kerran (tai niin monta kuin haluaa) kun painaa vilkun ihan oikeasti päälle ja saman tien pois. Käännät siis vilkun kädellä pois päältä kun on kerran vilkuttanut. |
| e92 + e81 = 5 litres |
Koro Aktiivijäsen
Golf V TSI 1.4 103kW DSG
| | Lähetetty: 17.10.2006 08:32 |
|
Jep, hienostihan tuo 3-vilauksen systeemin pelaa, sitä ei käy todellakaan kiistäminen. Minun puolesta voisi vilahtaa vaikka neljästi. Varsinkin kaupunkiajossa se on mitä parhain. Itse olen samaa mieltä, että ohituksissa nuo kertavilaukset ovat riittämättömiä kaistanvaihdoissa . Maantiejossahan vilkku laulaakin omalla kohdalla koko ohituksen ajan.
Ja nyt kun kertavilauksellekin löytyi toiminto (kiitokset -V-:lle), niin homma toimii enemmän kuin hyvin. Tähän hainkin alunperin vastausta, ehkä esitin kysymyksen huonosti.
|
| ei riemulla rajaa, kun liisarilla ajaa |
eki m Jäsen
Passat 2.0 TDI 125kw Comf. Jetta V 2.0 TDI 103kw. (myyty)
| | Lähetetty: 17.10.2006 14:45 |
|
Ostin tammikuussa 2006 Jetta 2.0 TDI:n Comfortline varustelulla. Tällä hetkellä ajokokemuksia on kertynyt hieman vajaa 20tkm. Mielenkiinnolla olen seurannut ihmisten keskustelua milloin melusta milloin mistäkin. Tämän dieselin lisäksi Jetoista olen kokeillut 1.6 fsi-versiota, muista en osaa sanoa. Se 1.6 litrainen oli mielestäni aika tehoton...toki silläkin ehtii, mutta vääntö yms. oli aika ponnetonta. No, vertailukohtana on tietenkin erittäin hyvin vääntävä ja tehokas 2.0 TDI, joten vertailu ei ole tasapuolista. Kokonaisuutena olen ollut autoon erittäin tyytyväinen. Mitään vikoja ei ole ollut...auto on toiminut loistavasti. Kulutus on pyörinyt sekalaisessa ajossa 6 litran molemmin puolin...maantiellä menee litran verran vähemmällä vielä.
Ihmettelen suuresti TL:n testiä, jossa Jettaa (2.0 FSI) koneella moitittiin "patarummuksi". Ainakin 2.0 TDI on hiljainen...liekö sitten äänieristys parempi vai mikä. Renkaat minulla on (talvella) tosin kitkat...(Continental), joka edesauttaa hiljaisuutta. Mutta ei rengasmelu (tai muukaan melu...) ylitä kesärenkaillakaan ärsytyskynnystä. Paljon äänekkyyden vuoksi parjattu pumppusuutindiesel murisee lämpimänä hyvinkin vaimeasti. Joka muuta väittää, kehoitan koeajolle! Edellinen autoni oli Corolla 1.6 vm. -04 ja sitä edellinen Primera 2.0 vm. -00 ja niihin verrattuna Jetta on hiljaisempi ja jotenkin laadukkaamman oloinen. Minkäänlaisia ohjaus-, pyöränsuuntaus- tms. -ongelmia ei ole ollut. Kaikki on ollut kohdallaan alusta asti. Sitäpaitsi Jetta on ensimmäinen uusi autoni, josta ei kuulu natinoita (ainakaan vielä...) huonollakaan pinnalla. Ja mitä tulee joidenkin "asiantuntijoiden" moittimaan moottorin "kapeaan" vääntöalueeseen, voin vaan todeta, että rivakkaa vetoa riittää aina käyntinopeusmittarin punaiselle saakka. Veto ei todellakaan katkea, niin kuin joissakin dieseleissä tapahtuu. Ainut asia, mikä on pikkuisen harmittanut, on dieselin hidas lämpiäminen. Mutta sitten kun lämpiää, lämpö kyllä riittää kovimmallakin pakkasilla. Lämpimästä tallista lähtiessä sitä ei tosin huomaa, joten muuta moitittavaa minulla ei ole. Tuntuu joskus, että joku aivan tahallaan yrittää mustamaalata Vag-konsernin koneita...ja aivan aiheetta.
Kaikesta huolimatta ainahan sitä isompaa/tyylikkäämpää autoa tekee mieli. Niinpä tammikuussa 2007 saan alleni uuden Passatin. Malli on 2.0 TDI Comfortline 125kw eli muuten sama kone kuin nyt Jetassa, mutta siinä on entistäkin tehokkaampi kone piezo-sähköisine suuttimineen. Kerron lisää ajokokemuksia, kunhan niitä ajan kanssa kertyy. Mutta vielä Jettaan palatakseni...ei kannata ihan kaikkea uskoa, mitä tällä palstalla kerrotaan. Siihen tulokseen olen ainakin minä tullut. Vaikea uskoa, että vikoja on Jetoissa(kin) noin paljon, kuin annetaan ymmärtää. Ainakin minä olen ollut volkkariin tyytyväinen ja aion ajaa volsulla jatkossakin! Tänne keskustelupalstallehan kuka tahansa voi rekisteröityä ja kommentoida...vaikka ihan vaan halveeratakseen volkkareita. Mulla oliskin ehdotus, että jokainen "rekisteröitynyt" kommentoija antaisi ylläpidolle autonsa rekisterinumeron...näin ylläpito voisi vähän valvoa, onko kommentoijalla edes oikeasti VAG-konsernin tuotetta. Näin estyisi kilpailijoiden yms. mustamaalausyritykset. Mitäs muut ootte asiasta mieltä??? Vaikkakin Passat saa keskustelupalstallaan Jettaa huonomman tuomion...otan tammikuussa "riskin" ! Perästä kuuluu!
[Muutettu: 05.11.2006 15:39 eki m] |
Kanttuvei Jäsen
| | Lähetetty: 17.10.2006 17:26 |
|
Tulipa vaihdettua talvirenkaat alle ja nyt jo ketuttaa. Talvirenkaina auton matkassa tuli Nokian Hakkapeliitta nastarenkaat, 205/55/16, eli samaa kokoa kuin nuo kesärenkaat (Michelin Energy 205/55/16).
Auton käyttäytyminen muuttui täysin, ja huonoon suuntaan. Moottoritiellä tuntuu, ettei meinaa tiellä pysyä, kun auto "vetelee" ihmeellisesti puolelta toiselle ?! Voiko nämä olla oikeasti noin huonot renkaat? Ohjaustuntumakin on kyllä aivan kateissa ja tuntuu, että talvirenkailla ei yksinkertaisesti pysty ajamaan suoraan ?!
Jonkin verran pehmeämmät on nuo talvirenkaat, sen huomaa kyllä töyssyissä jne. Rengasmelu nousi kesärenkaisiin verrattuna toiseen potenssiin ... :(
Mitä talvigummeja muut Jetta-miehet käyttää? Voi olla että joutuu ostamaan kitkat ja laittaa nuo Hakkapeliitat kiertoon.
Vertailupohjana edellinen talvi tuli ajettua Michelin X-ice kitkoilla Boran alla, ja ne oli hiljaiset ja ennen kaikkea ajettavuus ei tuhoutunut kesä->talvi vaihdossa. |
Quality Aktiivijäsen
Bora 1.8T (ex) Vento 1.8 66 kW (ex) A4 B7 Avant 1.8T Multitronic
|  | Lähetetty: 17.10.2006 17:50 |
|
Hauska kuulla, eki m, että olet ollut tyytyväinen Jettaan. Pisti vain silmään, kun sanoit
Lainaus:
| ..ei kannata ihan kaikkea uskoa, mitä tällä palstalla kerrotaan. Siihen tulokseen olen ainakin minä tullut. Vaikea uskoa, että vikoja on Jetoissa(kin) noin paljon, kuin annetaan ymmärtää. |
|
Mielestäni tällä palstalla on kohtuullisen vähän kritisoitu Jettaa ja sen ominaisuuksia / vikoja. Ainakaan yhtään selvää tyyppivikaa en pysty osoittamaan. Pikemminkin on ollut kyse muutamista yksilöistä, joissa on esiintynyt yksittäisiä ongelmia. Vakavin on ollut yhden DSG-laatikon hajoaminen, joka uskoakseni ei riipu auton mallista, vaan voi sattua mille tahansa VAG-kulkineelle.
Oikeastaan tekisi mieli listata nuo viat ja ongelmat ja suhteuttaa ne täällä kirjoittavien Jetta-kuljettajien määrään. Uskoisin, että niin olisi mahdollista saada jokseenkin selkeä kuva auton vikaantumisherkkyydestä ensimmäisten kilometrien aikana.
Onnittelut myös VW-merkissä pysymisestä. Toivottavasti ne lukuisat tyyppiviat, jotka Passat-keskustelussa ovat olleet esillä, eivät satu sinun kohdallesi.
|
| -Leben und leben lassen- |
jf Aktiivijäsen
A6 C6 Avant 2.0tdi multi
| | Lähetetty: 17.10.2006 17:54 |
|
| Kanttuvei: onko kulmat milloin katsottu? Tämän alustarakenteen ongelmat tulevat esiin juuri talvirenkailla ja vaikka kesäkiekoilla ei olisikaan mitään probleemaa, voi talvirenkaat tehdä autosta täysin sietämättömän ajettavan. Itsellä oli sama ongelma viime syksynä ja kulmien säätö auttoi. |
toliedes Jäsen
| | Lähetetty: 17.10.2006 18:30 |
|
Kanttuveille:
Oman Jettani ajettavuus oli juuri tuollainen kuvaamasi kaltainen kun sain auton viime helmikuussa. Alla Gislavedin Nordfrost 3 nastat. Pahimpana ongelmana oli jatkuva ohjaamisen tarve. Ongelmaan auttoi lopulta ohjauskulmien hienosäätö (eivät siis ollet pahasti pielessä) JA ohjaustehostimen asetuksen vaihtaminen tilasta 4 tilaan 2. Nuo korjaustoimet tehtiin em. järjestyksessä ja aikaa muutosten välillä oli ehkä pari viikkoa. Ohjauskulmien säädön vaikutus oli kyllä selvä, mutta vasta ohjaustehostimen asetuksen vaihto muutti ajettavuuden itselleni mieleiseksi. |
Kanttuvei Jäsen
| | Lähetetty: 17.10.2006 18:31 |
|
jf: hyvä pointti, autohan on huomenna menossa huoltoon tuon virtalukkohärdellin takia, josta aiemmin kirjotettu. Kattoiskohan nuo takuuseen myös kulmat samalla kuntoon.
Ei niitä ole koskaan katottu, ellei sitten luovutushuollossa. 16 800 km ehdin kesärattailla kurvailla eikä mitään valittamista... |
Quality Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 22.10.2006 12:04 |
|
Kun tuossa muutama viesti taaksepäin lupailin jonkinlaista listaa Jetan tällä palstalla kerrotuista vioista, niin tässä se tulee. Palstan koodaus on ainakin minulle sen verran vaikea hallittava, että pahoitteluni jo etukäteen, jos lopputulos näyttää epätyydyttävältä. Teen kuitenkin parhaani myös sen osalta.
Oheisen vikalista on koottu sekä tästä viestiketjusta että muista, joissa Jetta V:n ominaisuuksia / vikoja on käsitelty. Sikäli, kuin huomaatte puutteita, niin kertokaa toki. Enkä todellakaan pidä selvänä, että tälle palstalle kirjautuneetkaan olisivat kertoneet täällä kaikista ilmenneistä ongelmista. Mutta ehkäpä näin saamme hieman selkeytettyä ja toivottavasti jatkossa myös täydennettyä kokonaiskuvaa.
Toisaalta tulee muistaa, että vikalista ei milloinkaan ota riittävästi huomioon niitä yksilöitä, joissa ei ole ilmennyt lainkaan ongelmia. Siksi koetankin suhteuttaa viat ja ongelmat käyttäjien lukumäärään.
Tältä palstalta olen bongannut yhteensä 34 Jetta-käyttäjää, joista 18 eli ainoastaan puolet on raportoinut jonkinasteisista vioista tai ongelmista. Kaikkiaan ilmoituksia vioista ja ongelmista on 26 kappaletta, eli 0,8 / käyttäjä. Osa vioista on lähinnä ominaisuuksia, mutta kaikki negatiiviseksi koetut asiat on listattu (esimerkkinä listan ulkopuolelle jätetystä ominaisuudesta on vilkun kaistanvaihtotoiminto, jossa tulee kerralla kolme vilkautusta). Kunkin vian kohdalle on merkitty kommentoineiden lukumäärä.
Sikäli kuin listan ylläpito osoittautuu mahdolliseksi ja mielekkääksi, sitä on tarkoitus ainakin yrittää jatkossa. Parhaiten autatte asiaa kommentoimalla ajokkianne tähän viestiketjuun.
Koodi:
| Yhteenveto käyttäjien kommenteista
Kori varusteineen sekä hallintalaitteet
kaukovalot näyttävät liian ylös (3)
ohut ruosteenestokäsittely pohjassa (1)
tuulilasinpyyhkijät jättävät raitoja (1)
lukituksen kaukosäädön toiminta (1)
pissapojan letku poikki (2)
jarrupolkimen kytkin vakionop.säädintä varten väärin säädetty (1)
takaluukku ei avaudu sähköisestä kahvasta (1)
takaluukku ei avaudu ylös asti kaukosäätimellä (2)
polttoainetankin luukku ei sulkeudu kunnolla (1)
monitoiminäytön sekoilua (1)
keskuslukituksen kaukosäätimen ongelmia (2)
kylkilistat puuttuvat (ei suojaa kolhuilta) (1)
kaasupolkimessa on "pykälä", joka aiheuttaa "nypytystä" (1)
monitoiminäytössä autom. vaihteiston kaikki vaihteet vilkkuvat (1)
Sisätilat
voimakkaat rengasäänet (3)
"halpa" muovinen yleisilme (vaalea sisustus) (1)
airbagin varoitusvalo syttyi (1)
pieniä natinoita (1)
radion lcd-paneelissa oleva tumma kohta (1)
Webastoa ei saa herättämään automaatti-ilmastointia (1)
kojelaudan päällä oleva "hylly" napsahtelee ja turvavyön korkeussäädin sirisee (1)
Moottori, suorituskyky, vaihteisto, voimansiirto
tehoton (1.6 FSI) (1)
lämpöanturi ja yksi sulake kärähtänyt (1)
voimansiirossa klappia (1)
vaihteensiirto takkuilee (1., 2.) (1)
DSG tilttasi (1)
Ajo-ominaisuudet
ohjaus liian jäykkä kaarreajossa (1)
pyöränkulmien ja ohjaustehostimen säätö tarpeen (1)
ohjauksen keskisalueella väljää, korjaantui itsestään (1)
heikko matka-ajettavuus (1)
koeajoauto pompotti jatkuvasti (1)
kärryn kanssa peruutettaessa auto sammuu (1)
etujarrusatulat/-kilvet keräävät sepeliä --> jarrut kirskuvat (1)
auto vetelee talvirenkailla (2)
|
|
|
Markku J Aktiivijäsen
A5 Cabriolet 2.0 T quattro
|  | Lähetetty: 22.10.2006 13:05 |
|
Boristi: Kiitokset hyvästä yhteenvedosta. Aika vaatimattoman oloisia vikoja näyttäisi toistaiseksi Jetoissa ilmenneen. Omassani ei toistaiseksi ole vikahavaintoja.
Kanttuvei: Rengaskokemukseesi viitaten kommentit omista talvirenkaistani. Perjantaina laitettiin alle talvirenkaat, kun auto oli Eberi -asennuksessa. Renkaat ovat Michelin X-Ice North, kokoa 225/45-17. Ajettavuus ei minusta muuttunut huonompaan suuntaan. Ohjaustuntuma on hyvä, suuntavakavuus oikein hyvää luokkaa. Nastaäänet toki ovat aika kuuluvat pikkunopeuksissa, mutta 80 kmh ylöspäin ei enää suuremmin häiritse, kun hukkuvat muuhun huminaan. Eikös sen kuuluisi olla toisinpäin... mutta tällainen on vaikutelma. Aika tyytyväinen olen näihin renkaisiin.
Renkaat ovat edellisestä autosta, Octavia RS II:sta perityillä (uusilla)Skodan orkkis -aluvanteilla. Sopivat Jettaan heittämällä ja keskiöiksi sopivat VW:n omat, logolla varustetut muovikupit (hinta 8 eur kpl). Aika massiivisen näköiset ovat 225 -levyiset kumit Jettassa.
Eberin kanssa on pientä opettelua menossa, kun käyttöohje on varsin surkea. Onko muilla radiokaukosäätimellä varustettua Eberiä käytössä ? Muutama kysymys olisi mielessä.
|
| ex VAG:t: T5 4-Mot, Ocu RS, Jetta TDI, Passat 3.2 4-Mot, CC TDI, A4 Tq |
-V- Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 22.10.2006 22:31 |
|
| Hieno yhteenveto Boristilta, kiitokset vaivannäöstä! Aika vaatimattomasti näyttää vikoja esiintyvän. Ilmeisesti mehikaanien työ ei sitten hullumpaa olekaan. |
| e92 + e81 = 5 litres |
Passat 1.9 Aktiivijäsen
Passat 1.9TDI Comfortline
| | Lähetetty: 23.10.2006 07:01 |
|
Boristi: Tuollaisen yhteenvedon kun saisi myös uudesta Passatista !
Luulempa että Jetta häviäis :o[ |
Quality Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 23.10.2006 16:59 |
|
Oikeassa olet, Passat 1.9, kyllä Passat Jetan voittaa [mutua] joka lajissa, myös vikojen määrässä ;) ! Ainakin tuosta Passat-ketjusta saa tuommoisen käsityksen. Mutta koosteen laatimisen jätän kyllä sovinnolla muille.
Moni veikkaili Jettaan ilmaantuvan samoja oireita, jotka ovat Passatisteille tuttuja, kuten etupään narinaa, ohjauksen levottomuutta, auton vaeltelua ja vakkarin nykimistä, mutta vaikuttaa tosiaan siltä, että Jettaan noita ei juurikaan ole periytynyt. Ja onhan se sikäli loogista, että Jetan alusta lienee lähempänä Golfia kuin Passattia. Toivoa vain sopii, että edes osaan Passatin ongelmista löytyisi joku järjellinen ratkaisu ...
|