Hevosmies Aktiivijäsen
A4 B8 2.0TFSI Avant quattro
| | Lähetetty: 02.03.2009 19:49 |
|
Markku J:
joo, periaatteessa sain hyvitystä työpaikan alennuksen muodossa...ja jos otan jälkiasennettavia lisävarusteita, niin ne katsotaan sopivaan hintaan.
Tre:en Audi Centerissä on A4-näyttöautossa 19 tuumaiset vanteet, hinta 4950, mutta myyjä kehui myyvänsä niitä hyvällä hinnalla,"päälle kolmen tonnin". Harkitsin näitä pitkään, mutta S-linen sportin valittuani tyydyin 18":iin. Kuva löytyy esim. A4-esitteessä "genuine accessories"-kohdassa. |
Markku J Aktiivijäsen
A5 Cabriolet 2.0 T quattro
|  | Lähetetty: 02.03.2009 20:14 |
|
OK, ajattelin vaan muistuttaa, että S-line -paketin hinta ei pitäisi 100 v -juhlamalliin olla sama kuin muihin, kun nuo 17" vanteet tuovat reilun 1500 eur hintaedun.
Näyttää tuo 100 v -paketti tänään poistuneen Audin sivuilta. Joten olen iloinen, että sain sen hyödynnettyä.
Ja aika kivasti autokuumetta pitää yllä tuo A4:n asioihin tutustuminen. Testejä olen hakenut tuosta dynaamisesta ohjauksesta netistä. Mikään testi ei sitä suorastaan ylistä, joten se jäänee nyt pois minun tilauksestani.
Siltikin tuntuu, että tilaamani vaatimaton konfiguraatio voisi olla hiukan pitempiaikainen "autorakkaus" LoCal'in oppien mukaan ! |
| ex VAG:t: T5 4-Mot, Ocu RS, Jetta TDI, Passat 3.2 4-Mot, CC TDI, A4 Tq |
Taateli Aktiivijäsen
A4 B8 2,0 Tfsi 132kw
| | Lähetetty: 02.03.2009 20:15 |
|
Lainaus:
"sillä luulen että onnen tunne on aika pitkä B8:sin kanssa...."
Minäkin olin... kunnes kävin quattrokiertueella kokeilemassa A5 nelikkoa.
Kylläpä jäi hyvä maku nimenomaan torsenin nelivedosta. S3 ei saanut minua niin luottavaiseksi lumisella kylätiellä. Johtuneeko haldexsista vai autosta yleensä, onhan tuo S3 "kirppumaisempi", kiukkuinen sellainen kylläkin.
Tuli tutustuttua s-tronic vaihteistoonkin, eikä ole kyllä minun makuuni. Manuaali sen olla pitää edelleenkin...
Mutta nyt taistelemaan syntynyttä quattrokuumetta vastaan, katse lompakkoon...
|
-V- Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 20:23 |
|
Pikkuisen lisätietoa oikeanpuoleisen taustapeilin "kippaustoiminnosta" ilman muistipenkkejä olevaan autoon. Kahteen autoon sen tänään laitoin, yhteen A5:een ja yhteen A4:een ja hieman poikkesi LoCalin linkin takana olevasta ohjeesta (näkyy alla olevassa kuvassa). Sillä ohjeella (40 -> 4C) homma ei onnistunut, vaan alkuperäinen asetus 40 muutettiin muotoon 44. Tosin nyt on uusimmassa VCDS:n versiossa sille jo suora "longcoding-täppä" joten homma on helppo.
Peilin säätövivun ollessa käännettynä oikeanpuoleiseen peiliin, pakkia kytkettäessä oikea peili kääntyy alas. Muissa asennoissa ei käänny eli toimii ihan kuten pitääkin. Peili palaa takaisin kääntämällä peilinsäätövipua muihin asentoihin, ei siis poistamalla pakki päältä.
Kuva koodauksesta ohessa:
 |
| e92 + e81 = 5 litres |
Markku J Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 20:23 |
|
Tuo quattro -talviajokoulu oli hieno. Siellä vahvistui näkemys siitä, että A4 quattro on se oikea peli. Ja nimenomaan 211 hv koneella. A3:a ei saanut samalla tavalla kaasunkäytöllä hallittua - eli sladiin. Samaten vahvistui näkemys, että etuvetoinen ei ole "hauskanpitoon" soveltuva, vaikkakin arkiliikenteeseen riittävä.
Tuossa uudessa 211 hv -koneessa myös teho tuntui vähintään riittävältä. Ja itselleni vaadin automaatin - DSG:n tiedän olevan oman makuni mukainen laatikko. Joten tältä pohjalta odotan tilaamani auton olevan aikalailla "namu" omaan makuuni. |
LoCal Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 20:27 |
|
-V-: Jännää, 4C:tä tarjotaan todella monella saitilla. Täytynee mainita tuosta tulevissa päivityksissä, tänks.
Ai ei palaa pakki poistamalla päältä? Sekin on ihan eri viesti kuin mitä maailmalta on kuulunut. Onkohan A4 erilainen? Tai tuo 44-asetus? |
| Retrofit-ohjeet A4 B8 V6 q tip |
-V- Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 20:35 |
|
Täytyy tuota vielä ajan kanssa ilman pakkaskeliä tutkia. A4:ssa ja A5:ssa toimi kuitenkin samalla tavalla. 4C-asetusta ei suostunut hyväksymään lainkaan. Sen sijaan kun tuon helperin täpän laittoi kuvan mukaiseksi, Byte 4:n arvoksi tuli 44.
Täytyy vielä valoisalla ja vähemmällä pakkasella kokeilla etsiä muitakin vaihtoehtoja, jos joku autonsa koekaniiniksi tuo ;) |
| e92 + e81 = 5 litres |
tvanhatalo Jäsen
A4 B8 1.8 tfsi quattro 100v
|  | Lähetetty: 02.03.2009 20:55 |
|
tuli sitten otettua aiemmin keskustelua herättänyt sporttiratti. Tosiaan sen mukana taitaa tulla huomattavasti mukavamman näköinen vaihdekepin nupukka, jolloin ei sen hinta ole kyllä kovin paha.
paketti siis on. 1.8tfsi quattro 100v
-ibisvalkoinen
-s-line ulkopaketti
-s-line quattro gmbh alusta
-urheilupenkit
-sumuvalot
-peruutustutka
-audi sound system
-urheiluratti
kesärenkaiksi tulee tsw lagunat, 19" ja 245 renkailla. toimitus pitäisi olla viikolla 15.
ohessa photoshoppi kyseisestä kokoonpanosta...
[Muutettu: 02.03.2009 21:09 tvanhatalo] |
-V- Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 21:09 |
|
Nätti on tvanhatalon paketti! Onnittelut vielä kerran ja etenkin siihen rattiin päätymisestä myös ;)
ps. linkkiäsi voisit hieman korjata niin jokaisen ei sitä itse tarvitse tehdä. Tai jos tarkoitus on näkyä suoraan kuvana, sekin vaatii fiksausta. |
| e92 + e81 = 5 litres |
tvanhatalo Jäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 21:12 |
|
| tänks, ja nyt toimii :) |
LoCal Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 21:16 |
|
-V-: Veikkaanpa että se 4C voi liittyä johonkin toiseen täppään mikä on samalla aktivoitu ja toimii joissan varustelukomboissa...
40:
1000000
44:
1000100
4C:
1001100
4C:ssä on yksi bitti enemmän aktivoitu noista.
Audi_Moffe:
Arvaus: Autossasi on hansikaslokero 8K1 857 104 ja tarvitset 8K1 857 104 A:n. Aivan varma en osaa olla, mutta näin asiaa tulkitsen kun pengoin. Ei noita lokeroita taida olla kuin kahta koodia plus värikoodit (ja oikeankäden autot lisäksi). Sanotaan näin, olen niin varma että itse sinun asemassani uskaltaisin tilata osan jos on palautusoikeus, mutta en jos ei ole palautusoikeutta. :) Sinun myös varmistaisin liikkeestä että sanooko varaosasysteemi autosin alustanumerolla/rekkarilla että siinä on tuo 8K1 857 104 - jos siinä on jotain muuta niin homma menee uusiksi. Ei kyllä taida voida olla... ellei sitten autossa ole A ja hyllyllinen malli onkin tuo A:ton, mutta en usko.
Värikoodi tulee osanumeron perään 1DH grey, 1GK beige, 6PS black. Hansikaslokeron kansi on eri osa, mutta se ilmeisesti irroitetaan vanhasta, samoin hansikaslokeron valot, lukot yms. osat. Hansikaslokeronhan saa irti autosta, joten viet vaan sisään työstettäväksi.
Tähän arvaukseeni voit hakea vahvistusta sitten marmoritiskiltä. :) Tai Slamit.net:stä tms.
|
Markku J Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 21:20 |
|
| Minulta myös onnittelut tvanhatalolle ! Hieno pakkaus. Mutta miksi et ottanut 100 v tarjouksesta 211 hv konetta ja quattroa ? Ero noissa on aika iso. |
tvanhatalo Jäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 21:30 |
|
kai iski vaan piheys... sehän olisi ollut sen about 4000e kalliimpi, ja on se kieltämättä kyllä erilainen kone. Jos tuo 1.8t on riittävä, se 2.0t on sitten jo urheilullinen.
oikeastaan olisin melkein ottanut 2.0 koneen, jos sedanissakin olisi ollut putket molemmissa laidoissa, mutta kun ei niin sitten tyydyin tähän. pienestä kiinni... se olisi jotenkin ollut se viimeinen syy maksaa lisää, nyt se jäi puuttumaan.
ja jätän itselleni option laittaa jossain vaiheessa uutta softaa koneeseen, jolloin luonne olisikin aivan eri. |
Markku J Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 21:54 |
|
Ymmärrettävää toki. Mutta jos olisit ajanut noilla talviajokoulun autoilla, niin todennäköisesti olisit ottanut 211 hv -koneen. Äänissä ja voimassa oli niin paljon eroa. Itse olen vaikka valmis jättämään muita varusteita hankkimatta.
Tosin minun valinta oli helppo, kun haluan S-tronicin. |
R_Moffe Aktiivijäsen
A4 B8 Avant 3.0 TDI quattro Golf VI R20
|  | Lähetetty: 02.03.2009 22:06 |
|
Local: Thank you very many...Pitää keskustella Slamitin kanssa tai sit käydä marmoritiskillä. En tiedä mikä on, mutta hyllyllistä minulla ei ole.
Sitten Tuli mieleen -V- että eikö se peili käänny ylös kun ajaa yli 15km/h? Mun mielestä siinä on jokin sellainen säätö. Itse minulla on toi 4C mun A4 ja toimii. Paitsi että harmitta kun siinä ei oo sitä muistia. |
-V- Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 22:12 |
|
Lainaus:
| Sitten Tuli mieleen -V- että eikö se peili käänny ylös kun ajaa yli 15km/h? |
|
Enpä osaa sanoa ajamisen vaikutuksesta kun en ole ajanut. |
| e92 + e81 = 5 litres |
LoCal Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 22:57 |
|
| Niin, tottakai peilien kääntyminen eteen ajaessa vaatii sen 15 km/h nopeutta että nousee ylös. Oletettavasti -V- siis ei vain kokeillut sitä. |
-V- Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 02.03.2009 23:01 |
|
| En tosiaan ajanut metriäkään. Ehkäpä autojen omistajat raportoivat kokeilun. |
| e92 + e81 = 5 litres |
Nudde Aktiivijäsen
A4 B6 1.8 T Avant, vm. 04 (ex.) A4 B8 Avant 2.0 TFSi Bus/Mul.
|   | Lähetetty: 03.03.2009 00:38 |
|
Lainaus:
| En tosiaan ajanut metriäkään. Ehkäpä autojen omistajat raportoivat kokeilun. |
|
Huomenna kokeillaan miten se toimii! Raportoin sitten tänne. Kiitoksia vielä kerran V:lle!
[Muutettu: 03.03.2009 00:39 Nudde] |
| http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=26780 |
Nudde Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 03.03.2009 00:41 |
|
Tänään oli sitten autopäivä kerrakseen. Aamulla kävimme sitten hakemassa paketteja, melkein kuin jouluna! Kukaan ei voi arvata mitä paketeissa on, tulivat jostain Turkkusest! :)
 |
Nudde Aktiivijäsen
|   | Lähetetty: 03.03.2009 00:58 |
|
Iltapäivällä oli sitten hieman asennusta tiedossa, laitan huomenna lisää asennuskuvia jos ehdin, ja ehkä ohjeet takapuskurin irroitukseen kanssa.
Mutta tässä illan tulos! Itse olen tyytyväinen ulkonäköön ja mustaan väriin, huomenna pääsee sitten näkemään sen ihan oikeassa päivänvalossa.

[Muutettu: 03.03.2009 00:59 Nudde] |
Flat Aktiivijäsen
A4 B8 Avant 2.0TFSI
|   | Lähetetty: 03.03.2009 06:36 |
|
Lainaus:
| Kukaan ei voi arvata mitä paketeissa on, tulivat jostain Turkkusest! :) |
|
sinappia...ei ku vanteita...tutun näköisiä paketteja...
ei tainnut ihan heittämällä mennä tavaratilaan..?
Lainaus:
| Mutta tässä illan tulos! Itse olen tyytyväinen ulkonäköön ja mustaan väriin, huomenna pääsee sitten näkemään sen ihan oikeassa päivänvalossa.
|
|
Nätti lopputulos, ei vaan pääse ihan oikeuksiinsa näin pienissä kuvissa, varmaan luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa. En tiedä, näin pienistä kuvista katsotttuna ero vakioon ei ole iso ( ellen tietäisi mitä olet askarrellut, en heti osaisi kiinnittää tuohon huomioita)
Kalvotkin tuli sitten vihdoin ja viimein laitatettua autoon (puolen vuoden meinaamisen jälkeen)....hyvältä näytää.....
[Muutettu: 03.03.2009 06:48 Flat] |
| flataudi.webs.com |
digitalpotato Jäsen
| | Lähetetty: 03.03.2009 08:09 |
|
Vielä kun tilausta saa muuttaa niin nyt olen miettinyt muutamia kysymyksiä:
- onko tuo hopea sittenkään hyvä vai pitäisikö ottaa valkoinen. No siihen voin vaan itse vastata kumpi miellyttää silmää enemmän, mutta kysynkin nyt valkoisten autojen omistajilta millainen tuo perusmaalipinta eli tuleeko siihen helposti näkyviin pesunaarmuja (en pese harjakoneessa)?
- sitten aloin miettimään, että pitäiskö tilata sellaiset blade etupuskuri ja takadiffursio ja kattospoileri? Kun itseäni tuo pelkkä musta takapään alaosa ainakin valkoisessa autossa ärsyttää huomattavasti. Joka tapauksessa tuo auto huutaa sitä kattospoileria. Tuo ABT näyttää kyllä hyvälle, mutta.. voi tätä päättämisen vaikeutta. Sitten aloin eilen jo miettiä s-line ulko -ja sportpaketin hankintaa, mutta vaimo ja lompakko tulivat esteeksi..:)
Lisävarusteisteisiin on ainakin pakko lisätä monitoimi-nappulat rattiin ja sitten se sisävalopaketti. |
Flat Aktiivijäsen
A4 B8 Avant 2.0TFSI
|   | Lähetetty: 03.03.2009 08:23 |
|
Lainaus:
| onko tuo hopea sittenkään hyvä vai pitäisikö ottaa valkoinen |
|
Hopean aina valttikortti lienee huolettomuus, pikku naarmut eivät näy ja pysyy likaisena pidempään puhtaan näköisenä. Audin metallivärien hinta on törkeä, ja tuolla rahalla saa kyllä jotain järkevämpääkin valittua listalta. Hopea on myös nykyään harvinainen B8:ssa. Valkoisia roikkuu joka kulmalla :). |
| flataudi.webs.com |
Paavo Pesusieni Jäsen
Golf III GTI 2.0 A4 B8 Sedan 2.0TFSI
| | Lähetetty: 03.03.2009 09:38 |
|
Minulla valkoinen ja on Komee. Hopea on pappaväri ja sellaiselle joka ei osaa väriä päättää.
Valkoisessa näkyy kyllä lika näin talvella pakkaskeleilläkin. Peräpäähän pöllyävä lumi kun sulaa, niin likaiseksi jää.
Mietin jo tossa aikaisemmin minkähän näköinen olisi jos mustan helman maalaisi valkoiseksi. S-Line alusta autossa. Perä ei kauhean korkealla maasta. Niin vaunu on sedan. |
LoCal Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 03.03.2009 11:12 |
|
Audi_Moffe: Hansikaslokerosta vielä sen verran, että Audi on merkinnyt osat "modify if necessary" -tyylisesti, kuten se tekee silloin kun joissain varusteluvaihtoehdoissa osaa joutuu muokkaamaan. Tässä tapauksessa osasta ilmeisesti ei ole eri versiota autoihin joissa on tai ei ole turvatyynyn poiskytkentälukkoa, vaan oletan että hansikaslokeroon tehdää työkaluilla reikä oikeaan kohtaan sitä varten (oletettavasti kohta on merkitty kääntöpuolelle tms.). Näitä on aina välillä, esim. monet Audin liimakiinnikkeet pitää itse leikeillä sopiviksi jne., aina osa ei ole täysin valmis "tehtaalta".
Mutta kannattaa kysellä varaosista tietysti kaikki tarvittava tieto. |
Taateli Aktiivijäsen
A4 B8 2,0 Tfsi 132kw
| | Lähetetty: 03.03.2009 11:31 |
|
Lainaus:
"- onko tuo hopea sittenkään hyvä vai pitäisikö ottaa valkoinen."
Kyllä valkoinen on parempi kuin hopea, vaikka niitä paljon näkyykin liikenteessä. Valkoisen huonoja puolia on nuo suola ja pikipinttymät, joita saa hinkata sormenpäät hellinä, ne ku eivät konepesussa lähde. Näin talvella on tullut annettua periksi ja odoteltua käsinpesukelejä. Hopea on vaan niin... tylsä.
Noista listoista ja rinkuloista sen verran, että kun kävin A5 koeajolla, niin ensivaikutelma oli että tästä puuttuu jotain. Siinä kun hetken tutkailin, niin kyse oli noista B&O:n kaiutinkromirinkilöistä. Siinä hetken mietin että miten voi muutama rinkula parantaa auton ulkonäköä niinkin paljon. Alussahan niitä ei oikein edes noteerannut, mutta kun ne puuttui...
Eli kyllä niitä listoja ja rinkuloita kannattaa ottaa. Käydä sitten istumassa sellaisessa, joita niitä ei ole ja palata omaansa tyytyväisenä.
|
R_Moffe Aktiivijäsen
A4 B8 Avant 3.0 TDI quattro Golf VI R20
|  | Lähetetty: 03.03.2009 11:49 |
|
Local: Selvä. Hyvä tietää... Sulla on noi tiedot ihan hallussa :-) Ootkos ajattellut vaihtaa duunia? ;-) Mä tässä odottelen viel vastausta audilta... varaosa nr varmistusta ja hintaa.
Huomasin tuossa että tankkasin ruotsissa Preemiltä dieseliä. Noh tankki on melkeen tyhjä jo. Huomasin että polttoaine korkissa lukee että no biodiesel ja kuitissa lukee että biodiesel. Hmm... Toivottavasti nyt tuo ei aiheuta mitään ongelmia? Ainakaan en ole huomannu mitään eroa toiminossa. Ihan yhtä hyvin tehoja on ja ei mitään varoitus lamppua tai mitään sellaista oo syttyny.
Onkohan kyse samasta "biodieselistä" mitä ei saa tankata autoon? Kumma juttu eiköhän biodieseliä oo aika monessa asemassa ja onhan tuo uus auto niin luulis että kävis?
Toivottavasti nyt en oo aiheuttanut mitään tuolle koneelle... |
LoCal Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 03.03.2009 12:13 |
|
Audi_Moffe:
Taitaa vaan olla niin, että työmarkkinoilla autojen ja autojen osien myyjänä pärjää vain kun Sarasvuon oppeja siteeraten myy niin kiireellä niin hirveätä paskaa kun kehtaa... minun perusteellisuudelleni ei taida olla kaupallisia edellytyksiä. :)
Tosin onneksi on jähmeiden marmoritiskien (jotka ovat piiloutuneet CRM-järjestelmiensä ja maililomakkeiden taakse joihin kukaan ei vasta) lisäksi noita Slamit.netin kaltaisia yrityksiä. Pisteet moiselle yrittämiselle. |
Markku J Aktiivijäsen
|  | Lähetetty: 03.03.2009 12:15 |
|
Audi_Moffe:
Eiköhän Preem'in biodiesel ole vastaavaa standardinmukaista ainetta, jota Neste Oilin pumpuista Suomessa tulee. Siinä on max 5% tuota biolisäainetta. Tuo on sallittua kaikkiin dieselautoihin.
Ellet sitten ole löytänyt jotain spesiaalimittaria...
Preemin nettisivulla on samaa tarinaa kuin Nesteellä, eli näin:
På Preem använder vi bara FAME tillverkad från raps, RME och vår standard diesel innehåller 5 procent. För anpassade fordon tillhandahåller vi högre inblandningar och ren RME.
Gällande Europastandard för vanlig diesel tillåter inte högre inblandning än max 5 procent FAME. Vi driver frågan för att kunna öka andelen till 10 procent i all diesel. Det skulle minska de svenska koldioxidutsläppen med 1,2 miljoner ton och är tekniskt möjligt utan att motorerna skulle behövas ändras.
|